Ta strona używa cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej informacji w naszej Polityce prywatności.

OK

Tylko dwa słowa.pl

Co powiedzieć osobie chorej na nowotwór? Z takim pytaniem musiała zmierzyć się ponad połowa z nas, gdy bliska osoba usłyszała diagnozę: rak. W tej trudnej sytuacji zazwyczaj towarzyszy nam bezradność, a jednocześnie czujemy odpowiedzialność za losy chorego. Pragniemy wyrazić słowa wsparcia, ale też staramy się znaleźć rozwiązanie dotykającej naszego znajomego lub członka rodziny tragedii. Zastanawiamy się, jak dobrać właściwe słowa oraz co zrobić, aby realnie pomóc, jednak często po prostu nie wiemy co powiedzieć.    Aż 62%* z nas ma lub miało w gronie swoich najbliższych osobę chorującą na nowotwór, a zachorowalność na raka w Polsce ciągle wzrasta**. Jednocześnie tylko 28%* z nas, wie co powiedzieć osobie chorej, a najczęściej towarzyszącym uczuciem w obliczu choroby nowotworowej jest bezradność. 

- Ogólnopolska kampania społeczna Tylko dwa słowa, którą mamy ogromną przyjemność realizować, zwraca uwagę na towarzyszące nam emocje  oraz dające otuchę słowa, a także uświadamia, że osiągnięcia współczesnej medycyny zmieniają sposób podejścia do nowotworów. Dziś wiemy, że nowotwór nie jest schorzeniem jedynie narządu, a jest grupą różnych chorób o wyjątkowej charakterystyce i cechach molekularnych. Dzięki rozwojowi diagnostyki molekularnej możemy precyzyjnie dobrać terapie celowane, które nie tylko zwiększają komfort życia pacjenta, ale też dają szansę na wygranie walki z chorobą. Pomimo to, rak wciąż wzbudza wiele negatywnych emocji i dotknięci nim pacjenci potrzebują naszego wsparcia. Odpowiednio dobrane słowa, takie jak: „kocham Cię”, „jestem obok”, "pomogę ci" czy „diagnostyka molekularna” i „medycyna personalizowana”, mają ogromną moc. Dają nadzieję i określają drogę - podkreśla Karolina Waligóra managing partner agencji Compass PR. - Dla mnie osobiście to bardzo ważna kampania. Jestem dumna, że możemy ją w sposób kompleksowy prowadzić, dając wsparcie i nadzieję milionom osób w Polsce. Rak bowiem dotyka nie tylko pacjenta onkologicznego ale całej jego rodziny - dodaje.

Jak więc rozmawiać z chorym na nowotwór, a czego lepiej nie mówić? W jaki sposób okazać nasze wsparcie i pomoc? Co czują chorzy i czego potrzebują? Co czują rodziny pacjentów dotkniętych nowotworem? Między innymi na te pytania, udzielą odpowiedzi eksperci oraz ambasadorzy kampanii – osoby, które na co dzień pracują z chorymi onkologicznie, same przebyły nowotwór lub bliskie im osoby zmagały się z chorobą nowotworową. Autentyczne historie zmagań z nowotworem, przybliżają nas do zrozumienia potrzeb i uczuć, które towarzyszą pacjentom onkologicznym i osobom z ich najbliższego otoczenia.

Ambasadorami kampanii zostali:  Krystyna Kofta, Karolina Nowakowska, Oliwia Bieniuk, Jarosław Bieniuk i Artur Barciś.

Partnerami społecznymi kampanii są Fundacja „Gwiazda Nadziei”, Polskie Amazonki Ruch Społeczny, Fundacja Onkologiczna Nadzieja, Fundacja OnkoCafe – Razem Lepiej, Stowarzyszenie Pomocy Chorym na Mięsaki i Czerniaki Sarcoma oraz Fundacja Życie z Rakiem.

Patronatu honorowego nad kampanią udzielili: Fundacja Polska Liga Walki z Rakiem oraz Stowarzyszenie Polska Koalicja Medycyny Personalizowanej.

Mecenasem kampanii jest firma Roche Polska.

Za realizację kampanii ze strony Compass PR odpowiada Magdalena Święcka oraz Karolina Waligóra.


Ostatnio dodane

Dołącz do nas!
2024-08-13
Szukasz stażu w agencji? Chcesz rozwijać się w PR? Dołącz do nas.
TCHP z Compass PR
2024-07-05
Towarzystwo Chirurgów Polskich dołączyło do grona klientów agencji Compass PR.
Sprawdz, czy jesteś HER2low
2024-07-01
Agencja Compass PR i portal Zwrotnik Raka rozpoczęli ogólnopolską kampanię edukacyjną dla pacjentek z rakiem piersi.

Kontakt

ul. Chłodna 64 lok 223
00-872 Warszawa
Karolina Waligóra
500 088 365
Agnieszka Pawlikowska
515 315 332